Panosta laatuun
Muttin tomaatit karvaita? Fazerin Sininen kuin joulukalenterisuklaata? Tropicanan appelsiinimehu esanssista?
Enpä usko.
Klassikoksi ei synnytä ilman laadukasta tuotetta.
Kun tuote on ylivertainen kilpailijoihin nähden, sillä on mahdollisuus tulla ikoniksi, huomisen klassikoksi. Elintarvikkeissa laadun, eli useimmiten maun, merkityksen ymmärtää helposti. Vaikka hinta, pakkaus, saatavuus ja jopa vastuullisuutta korostavat viestintäkonseptit ovat kohdillaan, uusintaostoja ei tule jos tuotteen maku on huono.
Miksi asia olisi toisin asiantuntijapalvelun, tai teatterielämyksen, tai vaikka metsäkoneen osalta?
Lisäarvollista liiketoimintaa ei voi toteuttaa, jos tuote ei ole kunnossa. Se on asiakaskokemuksen ytimessä.
Toimiessani Mövenpickin Suomen liiketoiminnasta vastaavana, luotimme tuotteeseemme 100%:sti. Haastoin Michelin-tähdellä palkitun keittiömestarin valmistamaan paremman vaniljajäätelön kuin Mövenpickin ikonisen Vanilla Dreamin. Sokkotestin tuomaristossa toimivat Suomen arvostetuimmat ruokatoimittajat. Mitä luulet: kumpi voitti?
Uskaltaisitko sinä testata tuotteesi?
Jos et, kuinka paljon maksaisi sen kehittäminen ylivertaiseksi? Missä tuota rahaa tarvitaan tällä hetkellä enemmän?
Thank you for reading. If you find the topic of strategic brand management intriguing, you can share the article for your network, comment the conversation below or contact via pm or email.
Anna Lundén is an expert in customer-centric business with vast experience in both B2B and B2C environments, specializing in premium business management. Although her roots are in the family business, she was professionally brought up in multinational corporations, such as EY, Nestlé, Nutricia, Cloetta and L’Oréal.
Through her wide-ranging background Anna Lundén is able to support entrepreneurs and executives in their quest to define their business’s position in the marketplace, both today and in the future.
Read more: Anna Lundén www.annalunden.fi in English
Follow on Twitter: https://twitter.com/anna_lunden